본문 바로가기 주메뉴 바로가기
국회도서관 홈으로 정보검색 소장정보 검색

권호기사

권호기사 목록 테이블로 기사명, 저자명, 페이지, 원문, 기사목차 순으로 되어있습니다.
기사명 저자명 페이지 원문 목차
'인두' 어원 연구 = The etymology of ‘Indu’ 소열녕 p. 7-29
<玉仙夢> 주석 연구 = A study on annotations in Okseonmong : focusing on presentation pattern of annotations and annotation types : 주석의 양상과 유형 분석을 중심으로 袁欣, 陈思伶 p. 31-64
한국어 몸통 신체어의 의미 구조 = A study on the semantic structure of torso-related body terms in Korean 이수연 p. 65-97
대학 교육을 위한 고전시가와 대중가요의 접목과 활용 = Integration and application of classical poetry and popular music for university education : a case study of classical Korean poetry major courses in universities. 2 : 대학에서의 고전시가 전공 수업 운영 수업 사례. 2 강경호 p. 99-136
오천석의 『그림동화』(1925) 번역 양상 = Translation aspects of Oh Cheon-seok’s Grimm’s Fairy Tales(1925) 김미연 p. 137-180
지정학적 SF와 상상력의 구조 변동 = A geopolitical SF and the shifting structure of the imagination : on alternate history fiction from 1987-1994 : 1987-1994년의 대체역사소설에 관하여 임태훈 p. 181-222
조선어 민간신문 조선일보·동아일보의 폐간과 문학 그리고 문인 기자의 행방 = The closure of the Korean-language newspapers Chosun Ilbo and Dong-A Ilbo : literature and the fate of literary journalists 정우택 p. 223-256
크립 사이보그(crip-cyborg)’로서의 장애 신체·정신 = Bodymind with disability as “crip-cyborg” : focusing on Kim Cho-yeop’s “Lora”, Mremosa, and Dispatchers : 김초엽의 「로라」, 『므레모사』, 『파견자들』을 중심으로 최새흰 p. 257-279
공산주의에서 ‘미제 사회주의’로 = From communism to ‘American-made socialism’ : focused on on the reception of John Strachey’s democratic socialism in the 1960s : 1960년대 존 스트레이치의 민주사회주의론 수용을 중심으로 최진석 p. 281-310
문학교육 분야의 생성형 인공지능 활용 동향 및 전망 = Trends and prospects of generative artificial intelligence in the field of literary education 황선희 p. 311-341
재일(在日) 조선학교 출신자들의 조선어와 조선어 학습에 대한 인식 연구 = Chosŏnŏ and Chosŏnŏ education seen through the perspective of ‘Chosun school’ graduates : 포토보이스(Photovoice) 방법을 활용하여 김한근, 시오야 모에, 유인박 p. 343-381
중국의 한국어 교재에 나타난 상호문화교육 내용 연구 = A study on the contents of intercultural education in Chinese Korean textbooks : with a focus on The New Classic Korean Intensive Reading Course : 『新經典韓國語精讀敎程』을 중심으로 김영, 이위 p. 383-408